Interjú Jacques Ferrandezzel, a fesztivál francia vendégével (kepregeny.blog.hu)
(kiadvány: Az idegen )
"Bayer Antal: Dolgozott már együtt forgatókönyvírókkal, készített képregényt saját kútfőből, adaptált irodalmi műveket – melyik a kedvenc módszere, mik az egyes lehetőségek előnyei és hátrányai?

Jacques Ferrandez: Egyedül dolgozni a totális szabadság élménye, és minden bizonnyal pont ezért a kényelmetlen, hiszen az ember saját maga választja a témát és az elbeszélés módját szövegek és képek útján. Honnan tudhatnám, hogy a történet eléggé érdekes ahhoz, hogy igazolja a ráfordított időt. (Egy képregényalbum átlagban egy évet képvisel az életemből. Forgatókönyv, rajzok, színezés…) Az adaptáció előnye az, hogy az ember biztos lehet benne, hogy egy olyan történetnek szenteli az idejét, amely már bizonyított, hiszen én magam is szenvedélyes olvasója voltam az eredeti műnek, és meg szeretném osztani a lelkesedésemet azáltal, hogy egy képekbe foglalt változatát kínálom az olvasóknak. Jelenleg Jean Giono Zeng a világ című regényének az adaptációján dolgozom, amely 2019 októberében jelenik meg, ugyancsak a Gallimard-nál."

A teljes interjú elérhető ITT.

2018-05-13 01:00:45
<< vissza
Egy szépen, szakszerűen beüzemelt, hozzáértően gondozott akvárium igazi ékszere a lakásnak. Minden akvarista megtapasztalja azonban, hogy a növényes akvarisztika bizony némi elméleti felkészültséget...
Fordította: Todero Anna
,,Az éhség erősebb a félelemnél
A második világháború után gyerekek százezrei maradtak árván vagy félárván. Ahogy akkoriban a világ számos gyermekmentő akciója keretében, Nápolyból is vonatoztattak gyerekeket Olaszország...
további újdonságok »
Egy szépen, szakszerűen beüzemelt, hozzáértően gondozott akvárium igazi ékszere a lakásnak. Minden akvarista megtapasztalja azonban, hogy a növényes akvarisztika bizony némi elméleti felkészültséget...
Ebben a gyönyörűen illusztrált naptárban az évet Paulo Coelho műveiből válogatott idézetek kísérik végig. Paulo Coelho, akit emberek milliói a szavak alkimistájaként tartanak számon, napjaink...