Az Athenaeum nagy képes kalendáriuma a 2019-es évre
Ez a kalendárium visszarepít a könyvkiadás kézműipari korszakába,abba a korszakba, amikor a könyvesek műtárgyakat hoztak létre, amikor arányok szépségétől lettek párásak a tekintetek – mondja Szabó Tibor Benjamin Az Athenaeum Nagy Képes Kalendáriumának létrejöttéről. Interjú.

Az Athenaeum Kiadó úgy tud hagyományaira is figyelő szereplő lenni a folyton változó magyar könyvpiacon, hogy közben nem csak követi, de alakítja is azt, legalábbis Az Athenaeum Nagy Képes Kalendáriuma a 2019. évre ezt bizonyítja. Szabó Tibor Benjámint, a kiadó igazgatóját a kalendáriumkészítésről kérdeztük.

A Kalendáriumok története egészem messzire nyúlik, nagy korszaka a XIX. század végétől nagyjából a második világháború végéig tartott. A nagyobb kiadók egymással versenyezve dobták piacra a gazdagnál is gazdagabb köteteket évről-évre. Honnan az ötlet, hogy érdemes lehet felújítani ezt a formát?

Az indukcióélmény évekkel korábbról megvan: ahhoz, hogy évi 70-80 címet piacra tudjunk vinni, kell egy „hetven/nyolcvan plusz egyedik” könyv is, egy jegyzettömb, az a valami, amit viszek magammal a tárgyalásokra, értekezletekre. Ahol sokszor bizony várni kell a kezdésre. És olyan is előfordul, hogy néhány információra azonnal van szükség az ilyen helyzetekben (telefonszámokra, zónaidőinformációkra, korrektúrajelekre, ilyesmikre). Szerintem nagyon sokan vagyunk, nem csak a könyvszakmában, akik rendszeresen ücsörgünk meetingeken. És mennyire jó egy olyan naptár, amiben hasznos infók is vannak, olvasmányokat is kapunk, és amibe azért jegyzetelni is tudunk. Ugyanezt tudták a régi kalendáriumok is.

A közvetlen trigger pedig ez volt: kaptam ajándékba egy 1908-as kalendáriumot, ráadásul épp az Athenaeumét. Ránéztem, és pillanatok alatt kiszámoltam, hogy jövőre akkor a 160. évfolyam jönne – ha megjelenne. 1859-ben született meg az első, majd az Athenaeum államosításáig folyamatosan megjelent a cégcsoport évkönyve.

A teljes interjú elolvasható itt

 Az Athenaeum nagy képes kalendáriuma a 2019-es évre megrendelhető itt

Hamburger csalamádé nélkül
Az első McDonald\'s 1988-as megnyitása szimbolikus eseménnyé vált. Az ,,igazi" - tehát már nem csalamádés - hamburgerért kígyózó Régiposta utcai sorok jelezték: ahogy a magyar nép készen...
Fordította: N. Kiss Zsuzsa
A szenvedély hatalma
Betekintés a vágyba: három amerikai nő szexuális életének megragadó igaz története. A vágy izgató és gyötrő. Uralja gondolatainkat és felborítja életünket. Rejtett mozgatónk, amely...
további újdonságok »
Hamburger csalamádé nélkül
Az első McDonald\'s 1988-as megnyitása szimbolikus eseménnyé vált. Az ,,igazi" - tehát már nem csalamádés - hamburgerért kígyózó Régiposta utcai sorok jelezték: ahogy a magyar nép készen...
Fordította: N. Kiss Zsuzsa
A szenvedély hatalma
Betekintés a vágyba: három amerikai nő szexuális életének megragadó igaz története. A vágy izgató és gyötrő. Uralja gondolatainkat és felborítja életünket. Rejtett mozgatónk, amely...